Great start - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu Great start - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu

Great start

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Fairfax

Hallo allemaal,

De eerste paar dagen in Amerika zitten er al op. Het begon afgelopen maandag op Schiphol. Omdat ik een visum heb, kon ik niet online inchecken dus moest ik daar inchecken. En voor je het weet sta je dan ineens standby voor je vlucht. PANIEK. Dus mijn vader heeft allemaal collega's en andere mensen gebeld die eventueel iets voor me zou kunnen betekenen. Maar ik moest ondertussen wel naar de gate. Dus ik heb heel snel afscheid genomen van mijn ouders en broertje en ben snel naar de gate gedaan. Uiteindelijk 20 minuten voor vertrek kwam het verlossende woord: ik mocht mee met de vlucht.

Eenmaal veilig aangekomen op Dullas Airport begon het grote wachten. Eerst voor paspoort controle en daarna nog 2 uur voor een visum controle, want er was (weer eens) wat fout gegaan. Gelukkig werd ik opgehaald voor Julie en Larry die me naar George Mason hebben gebracht na een heerlijke, echt Amerikaanse, maaltijd. Op de campus was het snel mijn sleutel ophalen, uitpakken en slapen.

De volgende dag, dinsdag, was de oriëntatie voor de exchange student. Daar kregen we allerlei informatie over de uni en een rondleiding. En daar ben ik meteen de eerste Nederlanders tegengekomen. Vincent, Kimmie en Ivo studeren alle drie economie en Amber en Sophie sociologie aan de Erasmus. Na de orientiatie zijn we met de Nederlanders en mijn Zweedse buurvrouw (waarmee ik een douche deel) naar de Wallmart gegaan om eten en spullen te kopen, want er is helemaal niets aanwezig in de kamers. Wat een winkel is de Walmart, echt typisch Amerikaans. Na deze shoppingtrip hebben we gezellig nog wat gedronken, maar toch snel gaan slapen vanwege onze jetlags.

Op woensdag moest er weinig gebeuren op de uni dus eigenlijk hadden we de hele dag vrij. Dus het werd tijd om de mall te gaan bekijken en mijn Amerikaanse nummer te scoren. Voor de gene die mijn willen smsen en bellen, mijn nummer is +17033861510. Ik kan alleen je niet terugbellen of smsen, dat kan vanaf volgende maand pas. Voor whatsapp gebruik ik nog wel mijn Nederlandse nummer. Maar skypen is makkelijker.

Gister moest er toch echt gebruik gemaakt worden van de sportschool. Op de campus zitten 3 sportscholen, waarvan 1 met een zwembad en jacuzzi. Daar ben ik met Josefine, de Zweedse, en Amber heen gegaan. We hebben zo ons best gedaan dat ik niet meer kan lopen. De rest van de dag hebben we niet zoveel gedaan, maar 's avonds desde meer. Wij zijn met nog 2 Engelsen en een Australier naar een frat party geweest. Er zijn meerder frats die je kunt vergelijken met het corps in Nederland. Deze feesten worden gehouden in de huizen van de frats en het is super druk. Omdat ik nog geen 21 ben mag ik natuurlijk nog niet drinken, maar toch wordt er door iedereen gedronken, 21 of niet. Helaas eindigde het feest een beetje vroeg, om 1 uur, doordat de politie kwam opdagen na klachten van buren over het geluid. Wat een chaos wordt het dan! Iedereen is ineens weg omdat ze bang zijn dat de gepakt worden voor underage drinking. Uiteindelijk is onze groep veilig thuis gekomen.

Onze eerste trip is ondertussen ook al geboekt. Van vrijdag 29 aug tot maandag 1 sept gaan we met de bus naar New York. Maandag is Labour Day, een feestdag hier in Amerika dus meteen een dagje vrij. Ik heb er nu al zo ontzettend veel zin in.

Tot nu toe heb ik dus al heel wat meegemaakt. Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle lieve berichtjes die ik heb gekregen. Ik ga vanaf nu proberen elke week een verhaal te schrijven met alles wat ik heb gedaan. Ik ga nu lekker eten met de groep dus hier hou ik het bij voor deze keer.

Tot volgende week! X

  • 23 Augustus 2014 - 12:05

    Charlotte:

    Wow Sannie dat lijkt me stressen om zo net voor vertrek te horen dat je op standby staat!! Gelukkig mocht je toch mee! En al je eerste party achter de rug, er gaan er vast nog velen volgen haha :) Succes met de eerste colleges! Geniet er van! Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fairfax

Sandrine

Ik ga 4 maanden studeren in Fairfax, Amerika aan de George Mason University. Met deze blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen die ik meemaak in het verre Amerika

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 5985

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 21 December 2014

Mijn Amerikaanse avontuur

Landen bezocht: