Lets go Nats - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu Lets go Nats - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu

Lets go Nats

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

10 September 2014 | Verenigde Staten, Fairfax

Hello hello,

Ben ik weer vanuit het zonnige Fairfax. Het weer is hier nog heerlijk, beter dan ze zelf hier hadden verwacht. Iedereen, inclusief ik, loopt hier in shorts. Hopelijk blijft het weer nog een tijdje zo aangezien ze een hele strenge winter hier verwachten.

Na ons geweldige weekend in New York moest ik helaas gewoon weer aan de bak. Gelukkig heb ik elke vrijdag vrij dus had ik maar 3 daagjes les in plaats van 4. De lessen zijn hier wel heel anders dan ik gewend ben. Normaal heb ik een hoorcollege met alle economie studeren in de ochtend, wat niet verplicht is, en dan 2 of 3 werkgroepen van 2 uur per week. Hier op GMU heb je alleen die werkgroepen van 5 kwartier en dan voor elk vak 2 per week dus in totaal heb ik 8 keer 5 kwartier les verdeeld over 4 dagen. Een ander verschil is het aantal opdrachten. In Rotterdam heb ik 1 a 2 tussentoetsen per vak en met een beetje pech moet ik opdrachten inleveren. Hier moet ik voor elk vak ongeveer 5 a 7 opdrachten inleveren waarvan de meeste huiswerkopgaves zijn uit het boek en een tussentoets. De tentamens tellen hier meestal maar voor 35% mee, wat weinig is vergeleken met Erasmus.

Na deze korte week was het vrijdag tijd op te gaan stappen in DC. Je mag hier pas drinken vanaf je 21e maar in een groot aantal clubs mag je op je 18e al naar binnen gelukkig. Met een grote groep waarvan het grootste gedeelte nog geen 21 was kwam dat wel goed uit. Allemaal zeer netjes gekleed in jurkjes, hakken en de mannen in overhemd, nog zo'n leuk verschil met Nederland, hebben we een hele leuke maar lange avond gehad. Het openbaar vervoer is hier wat wisselvallig en stop vroeg.

Zaterdag was een lekker hangdagje met series in de gemeenschappelijke woonkamer. Ook wel eens lekker. Zondag was weer een heel ander verhaal. Wij zijn toen met een gezellige groep naar de Washington Nationals geweest (honkbal). Met onze foamfinger en hot dog waren wij klaar voor een mooie wedstrijd. En dat is het ook geworden; de Nats hebben met 3-2 gewonnen van de Phillies. Ondanks een paar verbrande ledematen van verschillende mensen was het een zeer geslaagde dag.

Maandag ging het gewone leven hier weer beginnen. Iedereen was erg moe van het weekend, dat is normaal dachten we maar nee. Nadat iemand naar de dokter hier op de campus is geweest bleek het dat wij allemaal, alle internationals, last hebben van een vitamine- en ijzertekort door het eten. Het eten is hier niet echt vers en vaak is het genetisch gemanipuleerd waardoor veel vitamines verloren gaan en zoveel keuze is er niet qua eten. De komende tijd wordt het dus vitamines slikken tot we echt gewend zijn aan het eten.

Afgelopen week heb ik ook eindelijk mijn ticket naar Boston geboekt. In het herfstvakantie komen mijn moeder en broertje naar Amerika voor 10 dagen dus ik neem lekker 10 daagjes vakantie om tijd met hun door te brengen. Heb er nu al heel erg veel zin in. Helaas duurt het nog een paar weekjes (die voorbij zullen vliegen).

Dit was het voor deze week. Ik hoop dat ik vaak met jullie kan skypen om te horen hier alles gaat in Nederlands.

Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fairfax

Sandrine

Ik ga 4 maanden studeren in Fairfax, Amerika aan de George Mason University. Met deze blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen die ik meemaak in het verre Amerika

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 5986

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 21 December 2014

Mijn Amerikaanse avontuur

Landen bezocht: