Home sweet home - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

20 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Fairfax

Hallo allemaal,

Maak jullie geen zorgen, ik kom niet eerder thuis als jullie dat denken. In tegendeel, ik zou hier zo nog wat maandjes extra kunnen blijven als dat zou kunnen, zo erg heb ik het hier naar mijn zin.

Deze blog heet niets voor niets home sweet home want afgelopen 10 dagen waren mijn mama en broertje in Amerika. Op zaterdag 11 oktober ben ik naar Boston gevlogen en heb ik ze daar van het vliegveld gehaald. Ik was heel erg blij ze weer te zien. Skypen met ze is toch anders dan ze in het echt zien. We gingen toen snel naar het hotel om bij te kletsen. We zaten in een heel mooi hotel in Cambridge, dit is aan de andere kant van de rivier waar Boston aan ligt.

Zondag zijn we meteen met zijn 3tje op stap gegaan. Omdat mijn moeder voor het hotel werkt waar we logeerde, kregen we van het hotel kaartjes voor de hop-on hop-off bus. En daar hebben we goed gebruik van gemaakt. We zijn de hele dag op pad geweest met de bus, hebben lekker rondgelopen in het park en langs het varen en we hebben zelfs nog een boottour door de haven gedaan. We hebben heel veel in 1 keer gezien dus en Boston is echt een hele mooie stad. Zeker een aanrader om een keer heen te gaan.

Maandag was Columbus day dus een vrije dag voor alle Amerikanen, dus mama hoefde ook nog niet te werken. We hebben toen weer de bus gepakt, maar deze keer zijn we in cambridge gebleven want hier liggen de beroemde universiteiten MIT en Harvard. Op beide universiteiten zijn we gaan kijken, maar Harvard is wel het meest indrukwekkend. Gelukkig was het niet zo druk, vanwege columbus day, dus konden we overal rustig rondlopen. Die maandag hebben we ook nog een 2e boottour gedaan over de rivier. Dit was een leuke ervaring, want nu zagen we Boston van het water, wat ook wel heel leuk is om te zien.

Dinsdag moet mama helaas de hele dag werken dus hadden Quinten en ik de hele dag samen om iets te gaan doen, dus hebben we gekozen voor mijn favorieten hobby: shoppen. Naast ons hotel lag een heel groot winkelcentrum dus daar hebben wij ons goed kunnen uitleven. Rond een uur of 5 moesten we weer terug zijn in het hotel om alle spullen mee te nemen naar het station om vervolgens de trein te pakken naar ....... NEW YORK. Daar kwamen we pas rond half 12 aan dus toen hadden we helaas niet zoveel tijd om nog iets te doen. Die woensdag moest mijn moeder helaas ook weer werken, hard life, dus waren Quint en ik weer samen. We hebben de metro downtown gepakt en zijn naar het 9/11 memorials geweest. Ik wilde graag nog met hem naar het 9/11 museum omdat ik het zo indrukwekkend vond maar helaas stond er een lange rij. Dus toen zijn we naar de skyline geweest. Dit was vroeger een metro lijn maar dat hebben ze een paar jaar geleden om getoverd tot een park. Je kunt er een paar kilometer lopen, dus dat hebben we ook gedaan. Omdat we redelijk op tijd weer terug moesten zijn in het hotel zijn we terug gegaan naar Times Square om nog een beetje te shoppen en zijn we vervolgens door een collega van mijn moeder naar het station gebracht om de trein naar DC te pakken.

Woensdagavond kwamen we aan in DC en zijn we met zijn 2tjes naar de campus gegaan want ik had die donderdag helaas nog een midterm. Het was wel heel erg leuk om Quintje mee te nemen naar de campus en kennis te laten maken met mijn vrienden hier. Donderdag heb ik snel die toets gemaakt zodat Quinten niet te lang alleen was. We hebben daarna nog was gebasketballt en toen zijn we vertrokken naar DC waar mama op ons stond te wachten.

Vrijdag was gelukkig de laatste dag dat mama moest werken, maar dat betekende wel dat ik nog even lekker een dagje met mijn kleine broertje kon doorbrengen. Ik heb hem meegenomen naar het Witte huis, the Mall met alle memorials en natuurlijk the Capitol. Hier zit de senaat en de rest van de belangrijke mannetjes en vrouwtjes die het land besturen. Gelukkig was het heerlijk weer (eigenlijk net als de rest van de dagen was het rond de 22 graden) dus hebben we ook hier en daar ook lekker op een bankje gezeten en genoten van de zon. Toen kwam eigenlijk het leukste van de dag: de basketbal wedstrijd. Het was de washington wizards tegen de charlotte hornets. Het was de laatste wedstrijd van het pre-season dus het is nog niet voor het eggie maar het was toch wel heel erg leuk. Helaas hebben de wizards niet gewonnen maar dat maakte het eigenlijk niet minder leuk.

Zaterdag hoefde mama gelukkig niet meer te werken dus hebben we lekker een beetje uitgeslagen en rustig ontbeten voordat we weer terug gingen waar de campus. Ik heb ze de hele campus laten zien voordat we naar Georgetown gingen, het studentengebied van Washington. we hebben daar lekker een beetje rondgelopen, gegeten en natuurlijk geshopt. Ik had nog een verjaardagscadeau tegoed van mijn ouders dus die hebben we meteen gekocht daar. Ik ben dus weer een paar uggs rijker :). Persoonlijk vind ik Georgetown het leukst deel van Washington, maar dat komt misschien omdat het zo op Europa lijkt. Allemaal schattige kleine huisjes en winkeltjes. En het ligt nog eens aan de rivier dus je kunt er heerlijk vis eten.

Gister (zondag) was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen. We hebben goed uitgebreid ontbeten en nog een stukje door de wijk waar we logeerde gelopen voordat we moesten uitchecken en mama en Quinten weer terug moesten naar het vliegveld. Het was even zwaar maar gelukkig hebben we skype dus hoeven we elkaar niet echt te missen. Ik vond het heerlijk dat ze er waren en nu kan ik weer 2 maanden vooruit. Zo bizar dat ik nu al op de helft van mijn exchange zit. Zoals ik al eerder zei, ik kan hier echt nog maanden blijven (misschien hou ik de kou hier niet vol maar oke).

Nu is helaas weer tijd voor de studie. Jullie horen snel weer van me.

Dikke kus

  • 21 Oktober 2014 - 12:01

    Desiree:

    Wat was het bijzonder om met z'n drieen op stap te zijn in de USA, ondanks 4 dagen werk, toch ook 4 dagen heerlijk met San & Quinten, onvergetelijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fairfax

Sandrine

Ik ga 4 maanden studeren in Fairfax, Amerika aan de George Mason University. Met deze blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen die ik meemaak in het verre Amerika

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 5997

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 21 December 2014

Mijn Amerikaanse avontuur

Landen bezocht: