The most American weekend ever - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu The most American weekend ever - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu

The most American weekend ever

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

26 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Fredericksburg

Hello hello,

Daar ben ik weer. Ik ben net terug van het meeste Americaanse weekend dat je je kunt voorstellen als niet-Amerikaan.

Nadat mijn moeder en Quinten waren vertrokken op zondag was het helaas weer tijd voor de universiteit. Gelukkig was het een rustig weekje en voor ik het wist was het alweer vrijdag. Op vrijdag zijn we met een groep van 12, waarvan 3 internationals Josefine (Zweeds), Julia (Australisch) en ik en de rest zijn Amerikanen. We zijn vanaf Mason naar Fredericksburg gereden, een stadje dat ongeveer een uur van Fairfax ligt. Daar woont Hannah in een geweldig (Amerikaans) huis met een grote tuin en een prachtige omgeving. Het is daar heerlijk rustig en stil en omdat het hier nu langzaam echt herfst wordt ook prachtige herfstkleuren. We werden ontvangen door Hannah's ouders, wat een lieve mensen. We kregen een rondleiding door het huis en ondertussen lagen de pizza's al in de oven. Na een overheerlijke pizza moeten we ons snel opkleden want het was tijd voor Kings Dominion (soort van Walibi).

Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen we aan bij Kings Dominion. Je kon van buiten het geschreeuw van de spookhuizen en achtbanen horen. Met zijn 12en hebben we de hele avond leuke dingen gedaan: achtbanen, corn mazes en spookhuizen. Omdat het natuurlijk al donker was, waren alle lichtjes van de attracties al aan, wat er echt prachtig uitzag. Ik ben er ook weer achter gekomen waarom ik ook alweer niet van achtbanen hou. Ik heb er eentje geprobeerd en dat is de laatste voor de komende paar jaar. Overal in het park liepen verklede en gesminkte mensen rond die je aan het schrikken maakten en de spookhuizen waren ook heel erg leuk/spannend. Om 12 uur was het helaas alweer afgelopen en moesten we weer terug naar Hannah's huis.

Zaterdag moeten er helaas al 3 mensen terug naar Mason vanwege werk dus we bleven met zijn 9en over. We zijn toen naar een pumpkin patch gegaan, omdat het natuurlijk bijna Halloween is. Bij de pumpkin patch waren velden met zonnebloemen, pompoen en dieren. Overal waar je keek waren pompoenen en gezinnen met pompoenen en voor de verandering ook nog eens pompoenen. We hebben lekker de hele middag daar rondgelopen en pompoenen gekocht. Daarna zijn we naar Carl's icecream geweest, wat schijnbaar een van de beste ijswinkel in het land is en ik moet zeggen, het was inderdaad heerlijk.

Aan het einde van de middag zijn we weer terug gegaan naar Hannah's huis en stond er een heerlijke pasta op ons te wachten. Weer eens wat anders dan het Southside eten wat niet te eten is. Na het eten zijn we onze pompoenen gaan uithollen en snijden. Het resultaat is te zien bij mijn foto's. Ik ben er toch wel een beetje trots op voor mijn eerste keer pompoenen snijden. We hebben we allemaal buiten gezet in het donker en het zag er prachtig uit met een lichtje erin. Na het harde werk was het tijd om weer lekker te relaxen, dus met onze warme truien aan hebben we smores gemaakt bij het kampvuur in de tuin. Smores zijn typisch Amerikaans. Je roostert een marshmellow en dan laat je er chocola overheen smelten en doe het het tussen 2 speciale crackers. Het is heerlijk! We hebben gezellig de hele avond bij het vuur gezet en uitgebreid gesprekken gevoerd over de verschillen tussen Amerika, Zweden, Australie en Nederland. Best leuk om te weten.

Zondag moesten we helaas weer terug naar de campus. Maar natuurlijk niet zonder gevulde magen. Na een heerlijk ontbijt met bacon, eieren, fruit en nog veel meer hebben we nog een laatste wandeling gemaakt door de velden. Ik heb denk ik nog nooit zoiets moois gezien. Daarna was het op naar de campus met de auto. Toen we eenmaal weer terug waren op de campus wilden we naar de verkleedwinkel om halloween kostuums te kopen. Dus wij (Josefine, Vincent, Julia, Amber en ik) een taxi bellen, want de bussen reden al niet meer (het openbaar vervoer in Nederland is zo slecht nog niet zijn we hier na 2 maanden achter). Eenmaal aangekomen bij de winkel, blijkt ie dicht te zijn. Wat een verspilde moeite.

Vanochtend konden we dan eindelijk naar de halloween winkel. Wat een geweldige winkel is dat. Ze hebben daar echt alles! Kostuums, losse spullen, versiersels, noem het maar op. Ik was als een klein kind in een snoepwinkel zo geweldig. Tijd om kostuums te passen. En die zijn echt zoals je ze ziet in films: heel erg kort! Na ongeveer 20 verschillen outfits te hebben gepast, waarvan 16 veelste kort waren heb ik er eindelijk eentje kunnen vinden. Jullie zullen op de foto's nog wel zien wat het is geworden.

Nu is het helaas weer tijd voor mijn studie. Woensdag mijn laatste midterm dus ik ga weer aan de bak.

Dankjewel iedereen voor de leukste berichtjes, super leuk dat jullie mijn blog blijven lezen! Volgende week krijgen jullie een uitgebreid verslag over onze halloween ervaringen hier.

Later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fredericksburg

Sandrine

Ik ga 4 maanden studeren in Fairfax, Amerika aan de George Mason University. Met deze blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen die ik meemaak in het verre Amerika

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5993

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 21 December 2014

Mijn Amerikaanse avontuur

Landen bezocht: