Going places - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu Going places - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu

Going places

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

24 November 2014 | Verenigde Staten, Fairfax

Hallo hallo allemaal,

Geen zorgen, ik leef nog steeds. De laatste vier weken zijn vandaag aangebroken HELAAS. Dus we hebben besloten dat we zoveel mogelijk nog moesten doen met zijn alle.

Na het concert bij the Mall wat het vrijdag eindelijk tijd om het Congress zelf te bezoeken. Wij hadden met een grote groep internationals een toer geboekt. We kregen een rondleiding door de Capitol. Er werd vanalles verteld over het ontstaan van de Amerikaanse regering en het gebouw zelf. Helaas was de koepel onder constructie dus konden we die niet zo goed zien, maar het was toch leuk om een keer gezien te hebben. We mochten ook nog bij The House of Representatives kijken. Ik heb nog steeds geen idee wie nou wat doet, ooit zal ik het vast leren.

'S avonds was het tijd voor de eerste basketbal wedstrijd van George Mason: Gold Rush. Basketbal is voor deze universiteit de grootste sport dus deze eerste wedstrijd was een big deal. De tegenstander: Cornell. We zaten in het studentengedeelte, precies naast de Green Machine, de band van Mason. Ik denk dat er wel 50 mensen in die band zitten, met weet ik hoeveel verschillende instrumenten. Zij zorgden samen met de cheerleaders voor het extra beetje aanmoediging. Je kunt ze vast wel opzoeken op Youtube. Helaas verloren we deze eerste wedstrijd. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Zondag was het tijd voor nog meer sport, namelijk onze eerste American Football game. De DC Redskins moesten tegen de Tempa Bay. Die zondag was de eerste dag dat het echt koud was (het was ongeveer 1 graag, brrrr). Wij dachten dat we onszelf goed hadden ingepakt ..... niet dus. We zaten helemaal bovenin het stadion dus het was nog kouders. Iedereen zat daar met zijn dekens en mutsen ect ect ect. Hadden wij daar maar aan gedacht. Ondanks de koud hebben we toch genoten van de sfeer. Football is weer iets heel anders dan honkbal of basketbal, het is een stuk slomer omdat er steeds gestopt moet worden. Toch is het wel heel spectaculair. Helaas maakten de Redskins maar 1 touchdown, maar toen stond wel meteen het hele publiek op zijn kop. Het overwinningslied stond meteen aan, iedereen stond op zijn stoel te juichen. Geweldig om te zien. Helaas wonnen ook de Redskins niet. Maar misschien nog wel het mooiste was na de wedstrijd. Het is hier namelijk normaal om na de wedstrijd nog na te praten met bier en eventueel een stukje vlees van de barbecue op de parkeerplaats. Mega SUV's overal, hier en daar hadden mensen zelfs partytenten meegenomen om bij de komen van de wedstrijd. Bijzonder!

Afgelopen week was het week was het weer druk met studie, dus de week was weer voorbij gevlogen. Donderdag was het tijd voor de premiere van de Hungergames. Met een groep zijn we naar de bioscoop geweest om als eerste de derde film van de Hungergames te kijken. Ik zal niet teveel verklappen, er zijn vast mensen die deze film nog willen zien, maar het is zeker een mustsee! Zeker de moeite waard.

Vrijdag was huiswerk dag, want afgelopen weekend was het tijd voor een roadtrip. Zaterdagochtend vroeg zijn Julia (Australie), Josefine (Zweden), Ellie (Engeland), Ayca (Amerika/Turkije) en ik vertrokken met de auto naar Baltimore. Begin van de middag kwamen we aan, in de haven (veel meer is er niet te zien daar). We hebben eerst een beetje rondgelopen in de haven. Ondanks dat het koud was, was het lekker weer dus dat maakt alles beter. En je kunt natuurlijk niet naar een havenstad gaan zonder heerlijke visgerechten te eten, dus dat hebben we ook gedaan. Vervolgens zijn we naar Balitmore's #1 attractie gegaan: het aquarium. Het is zeker de moeite waard, zoveel vissen en zelfs een 4D film. Na het aquarium was het tijd om snel onze spullen in het hotel te dumpen en lekker uit eten te gaan. Je kunt natuurlijk niet terug komen uit de States en niet bij het Hard Rock Cafe hebben gegeten, dus dat hebben we dan ook gedaan. We zouden daarna gaan schaatsen op een schaatsbaan in de haven, maar helaas ging die net dicht toen wij aankwamen. Dus zijn we maar terug gegaan naar ons hotel.

Zondag ging de wekker weer vroeg, want toen was het tijd voor Phillie. Met de muziek aan zijn we daar naartoe gereden. De eerste stop was het Please touch museum. Wat we alleen niet wisten, is het dat een kindermusuem was. Heel jammer, want we keken stiekem best wel uit naar een museum waar je alles mag aanraken. Philadelphia was vroeger een hoofdstad van Amerika dus er is veel te leren in daar. We hebben een rondleiding gehad in de Independence Hall, waar verschillende belangrijke documenten zijn getekend. Ook hebben wij een bezoekje gebracht aan de Liberty Bell. Het is heel gaaf om te zien wat een impact zo'n bel kan hebben. Ook hebben wij een bezoekje gebracht een de Mystic Garden, dit is een huis/tuin waar Isiah Zagar, een kunstenaar, alles heeft gemozaiekt. In dezelfde wijk heeft hij ook nog andere kunstwerken hangen/staan maar die hebben we helaas niet meer kunnen zien. Na al deze (touristische) stops was het weer tijd om terug te keren naar Mason.

Zoals ik al zei zijn de laatste 4 weken aangebroken. Komende donderdag is het thanksgiving, heerlijk Amerikaans. Daarna is alweer de laatste week op Mason voordat de tentamens beginnen. Gelukkig heb ik na mijn tentamens nog een paar dagen om wat dingen te doen voordat ik ga. En hier wordt natuurlijk ook Sinterklaas gevierd. Waarschijnlijk zullen jullie daar in mijn volgende blog alles over te lezen krijgen.