Thanksgiving surprise - Reisverslag uit Bowie, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu Thanksgiving surprise - Reisverslag uit Bowie, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu

Thanksgiving surprise

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

01 December 2014 | Verenigde Staten, Bowie

Hello hello,

Afgelopen week was een hele fijne week. Sommige hebben het misschien al gezien op facebook, maar voor degene die het nog niet hebben gehoord, mijn papa is onverwachts langsgekomen om mij te verrassen.

Deze dinsdag was niet zoals alle dinsdagen. Als eerste werd ik verrast met een email van het postkantoor dat er een pakketje op mijn te wachten stond. Het was een doos vol met allerlei lekkernijen en kaarten van mijn lieve clubgenootjes. Ik zal zeker geen honger lijden hier met mijn (chocolade)pepernoten, paprikachips, drop en nog veel meer. Dankjullie lieve meiden.

Maar daarmee was mijn bijzondere dinsdag nog niet voorbij. Wij stonden hier net op het punt om met zijn alle te gaan eten. Maar op dat moment komt er iemand onze woonkamer in. En wie is het? PAPA!! Hij was naar Washington gevlogen, had alles al weken van tevoren al gepland. Na een kleine huilbui van blijdschap ging ik met hem mee naar zijn hotel in Alexandria. Ondanks dat we elkaar veel spreken via skype en whatsapp is er nog steeds genoeg te bespreken. Woensdag was ik gelukkig ook vrij dus zijn we samen naar Mount Vernon en Arlington Cementary geweest. Mount Vernon ligt net buiten Washington en daar woonde George Washington heeeel lang geleden. Het was vrij koud en het sneeuwde zelfs dus er was vrijwel niemand op het landgoed, wat wel lekker is. Daarna gezellig door naar Arlington Cementary, waar alle soldaten en belangrijke Amerikaanse personen begraven liggen. Om op te warmen hebben we lekker nog wat gegeten in Georgetown. Daarna was het tijd voor friendsgiving. Omdat het de hele dag sneeuwde waren sommige mensen al naar hun thanksgiving bestemming gegaan dus waren alleen Julia, Josefine en Vincent in Eastern Shore om samen met papa en mij te eten. Maar dat was nog steeds erg gezellig.

Donderdag zijn papa, Julia en ik naar Bowie gereden. Daar hebben wij bij een collega van mijn vader, Julie, thanksgiving gevierd. Inclusief turkey natuurlijk. Iedereen hield een korte speech over dingen waar je dankbaar voor bent. Een goede gewoonte als het aan mijn ligt. Na een heerlijke maaltijd en veel gezelligheid was het tijd voor bed om ons voor te bereiden op black Friday. Uiteindelijk bleek het lang niet zo druk te zijn als wij dachten. Samen met Larry, Julie's man, zijn we naar een outlet mall geweest om eens te kijken waar de ophef voor is. Alle winkels hebben inderdaad mega kortingen, maar extreem druk was het ook weer niet. We hebben allemaal wel gebruik gemaakt van de kortingen en met volle tassen kwamen we weer thuis.

Zaterdag was het tijd om een klein tripje te maken. Baltimore ligt maar een half uurtje van Bowie dus hebben we de auto gepakt en zijn we daar naartoe gereden. Het is natuurlijk belangrijk om een beetje cultureel te zijn, dus zijn we naar het Baltimore Museum of Art geweest. Zelf ben ik niet zo van musea maar dit museum was best interessant. Er hingen hele oude schilderijen uit Europa, en jazeker er hing zelfs een van Gogh en Frans Hals. Daarnaast waren er ook kunstwerken uit Amerika te zien en zelfs contermorary art. Dat soort kunst vind ik wel leuk, ondanks dat ik de betekenis niet helemaal begrijp. Na dit museumbezoek zijn we naar Fort McHenry gereden. Hier is het Amerikaanse volkslied geschreven, geïnspireerd door het verslaan van de Engelsen.

Zondag was onze laatste dag bij Julie en Larry en we waren allemaal uitgenodigd om te komen ontbijten bij Julie's broer, die aan de overkant woont. Daar hebben we, in totaal 20 man ongeveer, gezellig met zijn alle ontbeten. Veel gepraat over onze exchange en dingen die we gedaan hebben in onze tijd hier. Daarna zijn we naar Annapolis gereden. Annapolis is een schattige oud stadje aan het water. We hebben lekker daar rondgelopen, beetje winkeltjes gekeken. We wilden naar de Naval Academy maar omdat wij als buitenlanders onze paspoorten niet bij ons hadden ging dat helaas niet door. Dan maar een heerlijk ijsje om het goed te maken. Aan het eind van de middag zijn we terug gereden naar Julie's huis om de kerstboom op te tuigen. Dan heb je toch het idee dat je een beetje thuis bent. We hebben gezellig het huis versiert met kerstmannetjes, (houten) kerstbomen en andere leuke kerstdingetjes. Na het laatste avondmaal samen moeten we toch helaas gaan. Met zijn drietjes, Julia papa en ik, zijn we terug naar gereden. We hebben Julia afgezet en ik heb lekker nog een nachtje bij papa in een hotel geslapen.

Vanochtend heb ik helaas alweer afscheid moeten nemen van mijn lieve papa. Deze week is de laatste week met lessen dus deze zijn best belangrijk. Na een dikke kus en knuffel moet ik weer zonder mijn pappie. Gelukkig zie ik iedereen thuis over 3 weekjes alweer dus voor ik het weet zien we elkaar weer. Ondanks dat het weekend in Shenandoak 2 maanden geleden geweldig was, was dit weekend denk ik mijn favoriete weekend. Een paar lekkere daagjes met mijn papsie, lekker eten, Julia en veel nieuwe mensen. Vanaf nu is het helaas weer studeren voor mijn tentamens en dan zit het er alweer op. Maar er staan nog veel leuke dingen op het programma. Verslagen hierover zullen volgen,

Tot over 3 weekjes,


xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bowie

Sandrine

Ik ga 4 maanden studeren in Fairfax, Amerika aan de George Mason University. Met deze blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen die ik meemaak in het verre Amerika

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5994

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 21 December 2014

Mijn Amerikaanse avontuur

Landen bezocht: