The college experience and NYC - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu The college experience and NYC - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu

The college experience and NYC

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

03 September 2014 | Verenigde Staten, Fairfax

Hello hello,

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor alle leuke reacties en appjes enzo. Dat vind ik echt super leuk!

De vorige keer heb ik mijn verhaal afgesloten met onze eerste fratparty in Fairfax. Zaterdag was niet echt een bijzondere dag. Zondag daarin wel. Next stop; Washington DC met Vincent, Ivo, Amber (de Nederlanders, Josefine (Zweeds) en Julia (Australisch). Wat een stad is dat! Het is daar zo immens groot. Als eerste zijn we bij onze vriend Obama op bezoek gegaan. Helaas was hij niet thuis voor een potje beerpong dus bleef het bij het bekijken van de buitenland van het Witte Huis, helaas helaas. Volgende keer beter.

Na het Witte huis zijn we naar the Mall gegaan. Nee dat is geen winkelcentrum maar een soort van lang park met allerlei standbeelden en herdenkingsplaatsen voor verschillende gelegenheden. Wij hebben oa het Washington Memorial, Lincon Memerial, the Capital en de memorials voor WO I en WO II. Helaas hadden we geen tijd om alle herdenkingsplaatsen te bekijken omdat we op tijd terug moesten zijn op GMU voor de 'floormeeting'. Iedereen op onze etage is ontzettend aardig en gezellig.

Vorige week maandag ging het dan echt van start: studeren. Ik volg de komende 16 weken 4 vakken: money & banking, financial accounting, public finance en finance. Allemaal economische vakken dus. In de eerste week gebeurde er weinig qua schoolwerk. Bij alle vakken werd er uitgelegd wat ze van ons verwachten en welke opdrachten wanneer ingeleverd moeten worden ect ect. Spannend is anders.

Op vrijdag ben ik altijd vrij,samen met bijna alle international dus het was tijd voor een feestje. De volgende fratparty. Deze was niet zo leuk als de vorige dus hebben we het feestje maar voortgezet met zijn alle op iemand zijn kamer, Laat hebben we het niet gemaakt want vrijdag was het tijd voor ........ NEW YORK CITY BABY

Op naar DC met onze koffertjes om voor 5 uur te chillen in een bus naar NY. Vanwege file waren we iets later dan gepland maar dat heeft de pret zeker niet gedrukt. Snel alle droppen in het appartement, wat in de Bronx was, omkleden en op naar de clubs. Wij waren helemaal opgetut, jaja ik had een jurkje en hakken aan. Eenmaal bij de club waren wij schijnbaar de enige die zo gekleed waren. Achja niet erg, we hebben het prima naar ons zin gehad. Ik moet nog wel even wennen voor aan de manier waarop die Amerikanen dansen. Ze kunnen twerken, niet normaal.

Zaterdag zijn we na een uitgebreid ontbijt zijn we meteen naar het zuidelijkse puntje van New York gegaan om daar de Ferry naar Staten Island en weer terug te pakken. Super leuk om New York op die manier te zien. Na deze boottrip zijn we richting het 9/11 memorial gelopen en zijn daar naar het 9/11 museum geweest. Mocht je er ooit komen, het is een echte aanrader. Het is heel intens maar wel super mooi. Zaterdagavond is alles helaas 21+ dus konden we niet gaan stappen dus werden het maar spelletjes in het appartement. Was net zo gezellig.

Zondag stond in het teken van shoppen en Broadway. We hebben lekker op Times Square en 5th Avenue gewandeld en beetje geshopt. Rond een uur of 5 kwam er ineens een mega bui over ons heen. We hadden allemaal een paraplu maar dat maakte helemaal niets uit: ik was doorweekt. De straten stonden onder water en we kregen zelfs een smsje met een waarschuwing voor overstromingen. Dat zegt toch wat. De hadden de mannen achtergelaten dus met de dames hebben we snel wat gegeten bij TGI Friday's. Omdat we zo'n haast hadden hebben we in 5 minuten onze spareribs gegeten (en we hebben het serieus getimed). En waarom al dat gehaast denken jullie? Omdat we om 7 uur in het theater moesten zijn om Wicked te zien. Wat een prachtige musical is het. Ze kunnen zingen, dat is niet normaal. Heb er nog steeds kippenvel van. Omdat de avond nog jong was, zijn we gezellig gaan bowlen. Gelukkig heb ik zoveel bowling talent 'ugm ugm'. Dat maakt het niet minder gezellig.

Maandag was het helaas alweer tijd om te gaan. Na nog een beetje slenteren in New York, door Central Park en omstreken moesten we om 6 uur de bus terug hebben naar DC. Gelukkig kon ik lekker slapen na een weekend met slaaptekort. Snel met de metro terug gegaan om zo snel mogelijk in mijn bed te duiken, aangezien ik vandaag toch echt weer aan de bak moest en 3 vakken achter elkaar moest volgen.

Ik denk dat jullie weer op de hoogte zijn mijn avonturen. Tot volgende week

X


  • 03 September 2014 - 10:03

    Frédérique:

    Haha San wat heerlijk om te lezen. Het lijkt erop dat je elk weekend roadtrips maakt, joehoeeeee! Geniet ervan schat!

  • 03 September 2014 - 17:59

    Desiree:

    Leuk tripje weer meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fairfax

Sandrine

Ik ga 4 maanden studeren in Fairfax, Amerika aan de George Mason University. Met deze blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen die ik meemaak in het verre Amerika

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6013

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 21 December 2014

Mijn Amerikaanse avontuur

Landen bezocht: