Let's go to the zoo - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu Let's go to the zoo - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Sandrine Diets - WaarBenJij.nu

Let's go to the zoo

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

05 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Fairfax

Hallo hallo vanuit Fairfax,

Ik wil graag beginnen met een mededeling: op 3 juni zal ik met b(r)oodje frikandel de ringvaart gaan varen. Ja je leest het goed, Sandrine Diets gaat 100 km ROEIEN samen met 4 clubgenootjes. Wat gaat dat worden? Heel veel trainen dat in ieder geval. Ik zie jullie dus langs de ringvaart staan 3 juni!!!

Nu weer terug naar George Mason. De afgelopen 2 weken stonden voor iedereen hier in het teken van de midterms. We zijn bijna halverwege het semester dus de docenten vonden het hoognodig om alle toetsen te plannen in dezelfde week. Niet ideaal als je het mij vraagt. Gelukkig ligt het niveau hier dus een stuk lager dan in Nederland dus ik haal hier met minimaal studeren wel een maximaal resultaat, wat ook wel eens fijn is. Omdat iedereen zoveel te doen had hebben we niet zoveel gedaan in de weekenden na Shenandoah (waar ik toch heeeeeeel erg graag terug naartoe wil)

Vorige weekend hebben we gelukkig wel tijd gevonden om naar de dierentuin te gaan. De dierentuin, net als vele musea, zijn hier gratis dus je kan zo naar binnen lopen. We hebben heel veel dieren gezien: leeuwen, apen, olifanten en panda's, maar mijn favoriete dier, de pinguin, was er helaas niet. Jammer maar helaas. Na een paar uur gespendeerd te hebben in de dierentuin was het eindelijk tijd voor echt eten. Het eten hier op de campus is namelijk 3x niets. We zijn met een gezellig groepje naar Georgetown geweest, waar alle studenten wonen. Aan de Patomac River hebben we een leuk restaurantje gevonden en heerlijk gegeten. Een stukje vis voor de verandering. Helaas hebben zijn we nog niet zoveel overdag in Georgetown geweest, we zijn er wel al een aantal keer wezen stappen, dus we moeten zeker nog Georgetown in om alle leuke plekjes te vinden. Het leuke is aan Georgetown is dat het hele niet zo wijds en statig is als de rest van DC, het lijkt zelfs een beetje Europees.

Ondertussen hebben wij (de exchange studenten) onszelf tot een echte familie gedoopt. We gaan met zijn alle uit elke donderdag, waar we natuurlijk helemaal niet drinken *uche uche* en brengen vrijwel elke vrije minuut met elkaar door, omdat we niets beters te doen hebben dan de hele avond House of Card/ the Bachelor Australia kijken. Oke oke, soms hebben we zelfs tijd om een film te kijken. De tijd gaat hier veelste snel voorbij. De eerste plannen om elkaar te bezoeken van de zomer zijn al gemaakt.


Deze week heb ik helaas 2 midterms en allerlei opdrachten om in te leveren maar zodra deze week voorbij is, begint voor mij een leuke week. Ik vlieg zaterdagmiddag naar Boston om dan eindelijk mijn broertje en moeder te zien. We zullen het weekend in Boston doorbrengen om vervolgens de trein naar New York te nemen. Daarna ga ik met Quinten terug naar George Mason omdat ik nog een toets heb dus dan kan ik hem aan iedereen hier voorstellen en rondleiden over de campus. Ondertussen is mijn moeder dan ook weer in DC en zullen Quint en ik daar ook heen gaan om nog een paar dagen daar te zijn. Ik kan niet wachten!

See you later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fairfax

Sandrine

Ik ga 4 maanden studeren in Fairfax, Amerika aan de George Mason University. Met deze blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen die ik meemaak in het verre Amerika

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6015

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 21 December 2014

Mijn Amerikaanse avontuur

Landen bezocht: